Een overzicht van alle voorbeelden die op deze site over de micro:bit zijn opgenomen.
- Een naambutton maken.
- Een getal genereren tussen 0 en 9.
- Een thermometer maken.
- Een kloppend hart maken.
- Tafels oefenen van 0 t/m 9.
- Een bingospel maken.
- Een bibberspiraal maken.
- Een stopwatch maken.
- Het spel ‘Karel de Led’ maken.
- Een stappenteller maken.
- Een dobbelsteen maken.
- Een kompas maken.
- De waarzegster.
- Wie reageert het snelst?
- Een vochtmeter maken.
- Kop of munt.
- Een reactiespel maken.
- Het spel ‘Roll the bal’ bouwen.
- Een automatisch verkeerslicht maken.
- Het spel ‘Hoog en laag’ maken.
- Een gitaarstemmer maken.
- Een count-down-teller maken.
- Scores bijhouden.
- Een koelkastalarm bouwen.
- Een kameralarm bouwen.
- Een knipperend fietsachterlicht bouwen.
- Een stemkastje maken.
- Een metronoom maken.
- Een liedje: Happy birthday.
- Een timer maken.
- De wieken van de molen.
- De slang.
- Het dienblad.
- Voorspellen wat de Microbit denkt.
- Een sprongenteller maken.
- Een trekpop maken.
- Een theremin maken.
- Een deurbel maken.
- Gebruik de Microbit als instrument.
- Een calculator maken.
- Omrekenen Celsius – Fahrenheit
- Een cadeaubox maken.
- Een geheugentrainer maken.
- Rekenspel: op naar de 100.
- Lampje laten branden als het donker wordt.
- Communiceren via Morsetekens.
- Een motortje aansturen.
- Een motortje starten, sneller of langzamer laten draaien.
- Optelsommen maken met antwoordcontrole.
- Stuur een ledlichtje door een doolhof.
- Een richtingaanwijzer voor op de fiets.
- Een automatisch scorebord voor tafelvoetbal.
- Een afstandsmeter voor op de fiets.
- Een armband met knipperende ledverlichting.
- Een regelbaar verkeerslicht maken.
- Een dimmer voor een ledlichtje maken.
- Twee servomotortjes aansturen met één Microbit.
- Spel: Hit the ball.
- Een digitaal horloge.
- Een op afstand besuurbare robot-auto.
- Opdrachten genereren voor stelopdrachten: Microbit genereert hoofdpersoon, plaats en situatie.
- Een servomotortje besturen met een potmeter.
- Een nachtlampje: gaat branden als het donker wordt en weer uit als het licht wordt.
- Een bewegingsmelder (alarm dat reageert op beweging van mens en dier.
- Een lichtsterktemeter
- Door Micro:bit gegenereerde data vastleggen in grafiek, getallenreeks en spreadsheet
- Een laseralarm.
- Een achteruitrijdalarm.
- Elkaar de bal toewerpen.
- Bouw je eigen lasergame.